چکیده مقاله :

اخلاق شهروندي به عنوان يکي از مولفه هاي اصلي جامعه مدني زمينه بسط و گسترش مشارکت کامل همه افراد جامعه و در نتيجه توسعه اجتماعي را فراهم مي نمايد. در همين راستا پژوهش حاضر با نگاهي تطبيقي به بررسي و مطالعه دو نهاد مهم جامعه پذيري يعني خانواده و مدرسه در زمينه تحقق اخلاق شهروندي پرداخته است. اين پژوهش با استفاده از روش پيمايشي و ابزار پرسشنامه در نمونه اي 215 نفري از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کاشان به دنبال توصيف و تبين متغيرهاي زمينه اي؛ پايگاه اجتماعي اقتصادي (شغل، درآمد و تحصيلات والدين)، عملکرد خانواده و عملکرد مدرسه انجام شده است.

نویسنده : نيك خواه قمصري نرگس, اسمي جوشقاني زهرا

کلید واژه:جامعه شناسی شهروندی ، نقش مدرسه و خانه در آموزش شهروندی

 


پرسش مهر 18/ وبلاگ زیباترین کلام جامعه ,مدرسه ,زمينه ,اخلاق شهروندي منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گردشگری قرارگاه 59 زهیر بن قین عکس و تصاویر جدید|عکس نوشته|پیامک|تک جم اجناس فوق العاده دانلود فیلم خارجی ، آهنگ جدید ، اخبار ورزشی تخفیف ویژه